Vårkänslor.

Idag sken solen, något den gjort i ganska många dagar nu. Jag är glad att jag tog mig ut på en promenix idag.

Något som hör våren till är att känslolivet vacklar. Kärleken är bara fin, hurra för den. Men var tog mitt självförtroende vägen? Det försvann för ett tag sedan och jag har inte lyckats få fatt på det än. Jag får för mig att jag inte kan någonting alls, sen får jag för mig att jag vill göra musik. "Om jag bara hade haft en gitarr, eller en kaossilator, eller en bastuba!". Imorse när jag låg i sängen och såg den persiennmönstrade solreflektionen på garderoben, fick jag för mig nåt så konstigt som att jag ville bli krönikör! En så vågad tanke trodde jag aldrig skulle ta plats i mitt sinne. Jag vill skriva om livsstil, om miljö och mat. Bli en tankeväckare, utan att irritera folk. Det vore fint. Jag har redan två idéer att krönikera.

Idag är det torsdag, således soppdag! Det ska bli väldigt gott. Potatis, morötter, bönor, krossade tomater och en liten skvätt grädde. Jo jag tackar jag!

Jag köpte ett kilo jordnötter idag som ska bli jordnötssmör. Jag älskar jordnötssmör. Det är förra veckans insikt. Tidigare har jag alltid förätit mig, det har liksom varit jättegott till en början men burken har aldrig tagit slut. Nu ska här malas, mosas och krossas! Fantastiskt gott till glass.

Det här gick ju bra, och fint har jag gjort här med. Självförtroendet ska nog hitta tillbaks till mig snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback