Tillbaka

Hej kära blogg. Nu är jag hemma efter veckor runt på resor! Lyssna nu på vad jag gjort.

Det började med en fredagskväll, jag och min älskling tog bilen och åkte ner mot Leksand. Nån timme innan vi kom dit, blev det fruktansvärt mycket regn. Och det var mörkt. Första gången vi satte upp tältet blev mitt i mörkaste regnovädret. Dagen därpå smet vi iväg från Leksand det fortaste vi kunde. Inget kul där.

Vi kom till en camping jag var på en gång när jag var mycket, mycket liten. Den var trevlig och där fanns tyskar. Som det ska vara, alltså. Följande dag packade vi ihop och for vidare.

I Tranås stannade vi. I flera dagar faktiskt. Vi fick besök av Kenny. Det var spännande att se honom i verkligheten. I Tranås tog vi även vårt första dopp, det var kallt i vattnet. Men fint.

När vi var klara i Tranås, klara med servicehus utan tvål och handpapper, var det dags att dra iväg mot nåt så lockande och underbart som en: Hotellnatt. En hotellnatt i Nyköping, och en konsert med Lasse W!
Vi kom dit och gick omkring, och fick veta att snart skulle Lasse i egen hög person komma med bussen och bo där med oss. Jag blev en liten flicka i de yngre tonåren på nytt, och hysteriskt satte jag mig och tittade ut genom ett fönster. Och se, där kom de! På så nära håll, alldeles under mig. Följande timme stalkade jag, mycket passivt. I väntan på att någon av dem skulle komma förbi och ge mig en autograf. Idde kom och sade hej, det var allt. Men trevligt var det! Konserten var också finfin. Det var dock några regn som flöt förbi.

Dagen därpå vid frukosten, började bandmedlemmar dyka upp. Men ingen stor hjälte, och då vågar man ju inte säga något. När vi gick från frukosten kunde jag dock inte låta bli att säga till Kjellvander att han spelade trevligt igår. Sen pinsammade jag mig uppför hissen.
Morgonen var mycket regnig och det bara fortsatte. Det regnade in i bilen, på mina fötter. Hemskt. Vi åkte till Nynäshamn. Hemskt. Fick hyra en liten stuga på campingen. Hemsk. Regn, regn. Men jag hade ju i alla fall min älskling.

Nästa dag var det bara att vänta på att båten till Visby skulle gå. Det tog kanske 15 timmar och jag ansåg att det var en ganska spännande tid! Dock ganska lång.

Båten gick bra och Visby också. Nu börjar jag bli trött i skrivningen. Vi stannade på Gotland i en vecka kan man nog säga. En medeltidsvecka. Men inte med så mycket underliga kläder, bara en dag. Jag har massor av finfina idéer nu i alla fall, till kläder att sy till  nästa år! Fint väder var det, och fint badande.
Och så har vi gjort hemliga saker. Det var spännande!

I lördags blev det långkörning ända hem. Åk aldrig till nåt ställe som slutar på -ånger, strax söder om njutånger. Och tanka aldrig på Uno-X. Hemskt. Men åk gärna till Fyndlagret i Sundsvall, där finns saker! Men ta inte det jag vill ha.

Helgen har spenderats hos Christoffer med tevespel. Mycket trevligt.
Idag när jag kom hit till hemmahuset, hade familjen fått tillökning. En liten kissemissekattunge!!! Håhåjaja, så jag har väntat.

Nu ska jag gå och äta tigerkaka. Det var härligt att få komma hem och baka igen :)

Adios amigos!
Jag älskar dig, Christoffern min!