Tjo, vad det var livat!

Ja tjena, här sitter jag och har fyllt diskhon med vatten. Dagens förehavanden gick fint, jag utövade skepticism på det bra sättet, tror jag, och fick mig ett litet "jobb" på köpet. Obs: jag gjorde inget köp ens.

När jag kom hem idag på min kära cykel, hade min växtgranne ryckt upp en massa ogräs ur min lilla trädgård och lagt det på min cykels plats. Det var ju... roligt!

När jag ändå talar om växter kan jag berätta att en tråkig pelargonia som jag tagit skott av och som sedermera endast bestod av en vedartad stam och som jag kastade ut i skogsbrynet i våras, nu har slagit rot där ute och bildat fina blad. Det är nog bäst att jag tar in den innan det blir frost.

Nu ska jag diska disk. Sen ska jag baka brö!


Revolution!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback