Planteringsdag

Hej!

Idag har jag och mamma planterat en massa frön. Det är bra att lägga in någon annan i arbetet så man har någon att skylla på om fröna inte gror! Men så många som vi planterat borde i alla fall något ta sig.
Avocado, chili, paprika, ruccola, gräslök, persilja är ett gäng av de som planterades idag. Passionsfrukten får vänta tills jag orkar baka på dess saft, så att säga! Ikväll kanske. Ska bli gott, det hära!
Igår satte jag ut en vitlöksklyfta, som legat för länge i kylskåpet och fått spröt, i "trädgården". Det blir nog bra. Jordgubbsplantorna är små men kraftiga. Tokblomstren jag fått av grannen frodas. Och nu regnar det ute, det är bra!

Nu är jag hungrig, jag undrar om jag ska göra en repris på gårdagens klyftpotatisar? De blev helt underbara. SMASK!

Hörs sen, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback