Halloween

Hej, nu är det helt galet mycket Nightmare Before Christmas-musik här. Christoffer försöker komma i stämning inför sin halloweenfest som är om några veckor. Själv har jag mina egna sätt att komma i stämning!

Igår var vi och såg "Låt den Rätte Komma in", filmen jag väntat på och längtat efter ända sen jag fick veta att de skulle göra den. Då hade jag precis läst boken, som jag köpt från reabordet där nere utanför Bokia i tron på att det var en ganska okänd författare. Tydligen är det där dock "en av våra mest älskade böcker"... Hur som helst, jag gick inte från bion med krossat hjärta, ty filmen var mycket bättre än jag förväntat mig. Några halvdåliga grejer men den var otroligt snygg, och barnen, som är de jag mest funderat på hur det egentligen skulle gå att göra en så hemsk film om, var jätteduktiga. De hade tagit bort de pedofilgrejer som finns i boken vilket var rätt skönt. Längesedan jag gick från bion utan att vara lite grinig! Eller, jag var nog inte så grinig efter Batman heller, men den här filmen hade jag valt och längtat efter. Jag vågar till och med tro att Christoffer gillade den!

Snart ska jag visst bo själv, det känns jättebra och jättejobbigt.

Nu till en fullspäckad vecka av fixande med massor av tårtor, pumpor, presenter, kläder och JOBB!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback