Sundsvall

Idag var vi på studiebesök i Sundsvall. Det var... Långt. Sundsvall var rysligt vackert, bagerierna lite väl traditionella. Det blir en shoppingdag där senare i sommar hoppas jag!

Hur ska en stackars kock-flickvän klara sig? Nu när Christoffer praktiserar får jag träffa honom en timme när han kommer hem. Sedan är det dags för mig att sova, och inte får jag somna med honom heller. Hur ska allt jag vill prata om få plats?
Ja, då finns ju helger! Dock har han idag fått jobberbjudande, som kan innebära att han får jobba lördag istället för en annan dag i veckan. Dessutom kan han få jobba de tre "lov"-veckorna, som han och jag har gemensamt.
Det är jätteroligt att han ska få jobba, speciellt som han verkar trivas så bra på den restaurangen. Ja, vi behöver pengar. Men jag kommer sakna honom.
Jag hade precis kommit överens med mig själv om att jag kommer klara mig med endast hans helgnärvaro under dessa fyra veckor, men sedan kommer ju lovveckorna. Nåväl! Jag tror det är såhär det ska vara när man är ung! Man måste acceptera vilka arbetstider som helst, för det är viktigt att visa sin ambitiositet. Huvudsaken är väl att vi har varandra ;D


Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback