En afton i juli!

God kväll! Nu är det en vecka och en dag sedan jag skrev. Under denna tid har följande hänt:

  • Juli har börjat
  • Ledighet har inletts
  • Det har varit Tor-kalas
  • Katten har varit på kvarterslokalstaket två gånger
  • Katten har jagats upp i ett träd av onda skator och hängt där i tassarna innan ett fall (nästan) ner i mina armar
  • Jag har blivit en pinuppa
  • Jag har fått en trädgård av grannen
  • Jag har köpt en play-doh-leksak som gör att jag kan göra kakor
  • Jag har gjort kakor med hjälp av play-doh-leksaken som gör att jag kan göra kakor


Det har nog hänt mer också. Exempelvis har grannarna snett ovanpå flyttat in i lägenheten bredvid också, det gör att jag kan lyssna på kamelmusik oftare. Samtidigt har min man klippt av sig allt sitt hår, det är intressant! Har alltid velat ha fri tillgång till en snaggad skalp, de är så mysiga att ta på.

Nu är det Sweeney Todd på teven, ända från 2006. Gamla gubbar och ingen gothig Johnny Depp här inte! Inte heller någon stilig Ali G. Hans lille springpojk låter åtminstone som den i versionen från 2007. Nej det var mig ett dumt påhitt att göra denna film endast ett år innan Tim Burton. Dock kanske denna lockar en mer mogen publik.

Dags för en dammsugare.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å vilka tjusiga... ler


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback