renovering?

Nu har jag fått för mig att jag ska göra fint här i lägenheten nu när det blir lite mindre möbler här. Vi får väl se om det stannar i planeringsstadiet som allt annat, men jag har aldrig varit riktigt nöjd med hur det ser ut här. Fonderna är ju fulla, och visserligen gör det att jag får en liten hyressänkning var tredje månad. Men är det inte bättre att man trivs?

Det som känns viktigast att byta är golven, för de ser bajshundiga ut. Dörrarna är samma färg som golvet fast inte fläckiga. Så de är också viktiga att fixa till! Tapeterna skulle jag väl kunna leva med, men i sovrummet är det en stor äcklig fläck på ena väggen. Inte så fräscht. Där vill jag dock ha samma färg som det är nu. Så är det.

Jag vet ju inte hur länge jag kommer bo här, jag lär ju ge mig ut på äventyr nånting kanske. Men det känns som att jag kommer återvända eftersom jag trivs. Och trivs jag bättre nån annanstans, ja då får väl någon ny hyresgäst det trevligt i en fräsch lägenhet utan bajshundgolv.

Vi får väl se hur det blir. Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback