Nuså.

Idag var det första jag gjorde att gå ut och plocka harsyra i regnet. Jag särade på dessas hjärtan och kanderade dem för att lägga på en chokladtryffeltårta. Och när de kanderats smakade de lakrits! Jag är smart.
Tårtan skulle till mammas jobbdamer, varav en hade födelsedag och den kvinnan är mer förtjust i färgen grön än jag är! Tyvärr blev harsyrahjärtarna lite dassiga i färgen efter torkningen vilket var lite synd, men jag tror de uppskattas!



Inatt var Isolde så underbart go. Vanligtvis ligger hon och sover nånstans vid våra fötter hela natten, men inatt då jag gick och lade mig senare än Christoffer och var tvungen att vara tyst för att inte väcka honom, klappade jag lite lätt på bröstet för att locka på kattan som låg nere vid fötterna. Då kom hon till mig och lade sig halvt på bröstet, halvt på vänstra armen och höll om mig. Hon lade sitt huvud där mitt hjärta känns som mest, på den punkt där min ångest brukar samlas och det kändes som att all världens mormödrars och mormorsmödrars själar var samlade i henne och jag blev mycket lycklig!  (Dagens flummighet)

Okej, här var det tänkt att komma in en bild på den rara kattan, men det verkar som att syrran har glömt att lämna tillbaks sladden till kameran. Därför säger jag adjö härmed!

Kommentarer
Postat av: sara julia elida

åååååh sötkattan!

2008-08-28 @ 15:29:34
Postat av: Jenny Nilsson

Naah visst ær det mysigt med kissar som kommer och myser med en som bara de kan!?! Hoppas allt ær bra med dig! Hilsen fra Norge!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback