torsdag 2007-02-15, fast mycket tidigt..

..för jag har inte gått och lagt mig än. Så i min värld är det fortfarande alla hjärtans-dagen. Hur bra som helst! Ja, denna dag har varit jättebra.

Jag gjorde en fisk till middag idag! Den blev helt underbar. Sen gjorde jag vit chokladmousse med daimkross i. Och vi har käkat vaniljhjärtan och godishjärtan. Jag kan inte vara annat än mätt!

Jag har fått praktikplats. På Kebab City. Kan ni tänka er. Jag är mycket nervös, men jag tror att det blir en finfin erfarenhet! Tänk om jag till och med kommer trivas? Hur som helst ska jag, om allt går väl, praktisera i en månad för att sedan bli anställd. Jag känner mig så duktig som tackade ja. Jag är så trött på mig själv, när det gäller att alltid tacka nej. Men nu jävlar behöver jag pengar, om det så bara är nån tusenlapp kommande månaden!
Men vad ska jag ha på mig?! Jag kan ju inte direkt stå propert klädd i en kassa på ett kebabställe, då kommer jag se ut som om jag är med i ett teveprogram där folk får byta plats med varandra. Och jag har inte så många vanliga tröjor tror jag. Jag får komma på nåt. Lika bra att blondera sig lite och sminka sig ordentligt. Då passar man nog in!

Häromdagen när jag lade upp mat vackert på min och Christoffers tallrik, gick tanken genom mitt huvud att "jag skulle bli en perfekt skolmatsalsbespisningspersonal", ni vet en sån gammaldags. Jag vet inte om de finns längre? Jag tror de avvecklades när jag gick i lågstadiet. De som gör att maten säger "klafs". Och så blir det alltid lite för mycket. Nåväl, hursomhelst, i princip besannas den tanken nu. Det är ju helt och hållet underbart.


Kanske sovdags nu, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback