Förkylt

Jag blev visst förkyld idag. Lite tröttsamt. Jag vaknade nyss efter lite sömn. Sömn är bra för att bota förkylning tror jag. Likaså specialte och specialmedicin. Mamma hade någon übersmart som tog bort halsontet på en gång. Helcoolt. Självklart naturlig medicin från växt- djur- och mineralriket.
Dåligt för att bota förkylning är kalas och regn. Därför håller jag mig inomhus denna långhelg. Tur att det är långhelg så man får förkylda sig hemma utan att missa folket på skolan de sista dagarna.

Idag fick min film flest skratt per minut under filmfestivalen, räknade jag ut. Kändes bra.
Sedan hittade jag min blomma som jag tappade bort i all hast i tisdags natt. Kändes nästan ännu bättre!

Efter skolan gick jag och Sara ner på stan. I regnet. Jag hade inga pengar så jag kollade inte så mycket bikinisar. Istället fikade vi och jag köpte popcorn för de få pengar jag hade i fickan. Popcorn är nog också ganska bra mot förkylning, precis som film. Så nu ska jag se en gammal en, där min gulleplutt Bruce Willis medverkar. Jag har inte sett den förut men eftersom den är från 1987 antar jag att den är bra! Han var så rolig på den gamla goda tiden. Ja han är verkligen gammal. Nog resonerat.

POPCORN! Krya på mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback